دنیای دیجیتال🖥

دنیای دیجیتال🖥

جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴
توسط ۷۵ نفر دنبال می شود
 ۴ نفر را دنبال می کند

iFixit: تعمیر سرفیس گو ۲ نسبت به نسل قبل آسان تر است [تماشا کنید]

iFixit: تعمیر سرفیس گو ۲ نسبت به نسل قبل آسان‌تر است [تماشا کنید]

iFixit در یکی از آخرین پروژه‌های کالبدشکافی به سراغ جدیدترین تبلت مایکروسافت یعنی سرفیس گو ۲ رفته و امتیاز غافلگیرکننده ۳ از ۱۰ را از لحاظ تعمیرپذیری به آن داده که نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری محسوب می‌شود.

iFixit مرداد ماه ۹۷ پس از کالبدشکافی سرفیس گو امتیاز تعمیرپذیری ۱ را به آن داد و دلایل این امتیاز پائین را پروسه بسیار مشکل باز کردن این تبلت و قطعات غیرماژولار و ظریف آن اعلام کرد. اما حالا کالبدشکافی سرفیس گو ۲ خبر از پیشرفت‌های قابل توجه از لحاظ تعمیرپذیری می‌دهد.

به گفته iFixit جدا کردن نمایشگر سرفیس گو ۲ به طور غافلگیرکننده‌ای آسان است و با کمی حرارت و فشار انجام می‌شود. این یعنی تعویض یا تعمیر یکی از قسمت‌هایی که خراب شدنش زیاد اتفاق می‌افتد، آسان و احتمالا به قیمت کمتر قابل انجام خواهد بود.

کارشناس سایت یاد شده در ادامه به محافظ‌های فلزی مشکی رنگی که مایکروسافت برای محافظت از قطعات الکترونیکی حساس سرفیس گو ۲ استفاده کرده اشاره می‌کند که حالا استحکام بیشتری دارند و به راحتی خم نشده و آسیب نمی‌بینند؛ بنابراین می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد.

گروه iFixit سرفیس گو ۲ را کالبدشکافی کرد

iFixit به نقاط ضعف سرفیس گو ۲ هم اشاره می‌کند و می‌گوید بسیاری از قطعات از جمله درگاه USB-C و پورت‌های سرفیس کانکتور به مادربرد لحیم شده‌اند. باتری هم مثل نسل قبل با چسب‌های بسیار سر جایش محکم شده و تعویض آن را برای تعمیرکاران شخص ثالث به کاری تقریباً غیر ممکن بدل کرده است.

iFixit در نهایت امتیاز تعمیرپذری ۳ از ۱۰ را به سرفیس گو ۲ داد و نقاط قوت و ضعف تعمیرات آن را موارد زیر اعلام کرد:

نقاط قوت
  • جدا کردن نمایشگر به لطف چسب جدید و بازطراحی محافظ‌های فلزی بسیار آسان تر انجام می‌گیرد.
  • استفاده فقط از یک نوع پیچ روند تعمیر را راحت تر کرده است.
نقاط ضعف
  • کمبود قطعات ماژولار، خصوصاً در درگاه‌ها، تعمیر را گران تر کرده.
  • پیش از تعویض هر کدام از قطعات باید نمایشگر گران‌قیمت را جدا کرد که احتمال آسیب رسیدن به آن زیاد است.

مایکروسافت اواسط اردیبهشت ماه از سرفیس گو ۲ با قیمت ۳۹۹ دلار رونمایی کرد.

دنیای دیجیتال🖥
دنیای دیجیتال🖥 جدیدترین اپلیکیشن ها، معرفی بازی، خبرهای تکنولوژی، معرفی گجت ها، کنسول و بازی ها، موبایل و تبلت، مقالات علمی و فناوری، کسب و کارهای نو، بررسی سخت افزار، همه چیز از دنیای دیجیتال🔴

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋